نشست جمعی از مسئولین استان و مدیران صدا وسیما با روسا و مداحان هیئت های مذهبی یزد

یزدفردا "به منظور برگزاری و انعکاس هر چه بهتر مراسم با شکوه عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) مسئولان استان و مدیران صدا وسیما نشستی را با روسا و مداحان هیئت های مذهبی یزد در صدا وسیمای مرکز یزد برگزار کردند .
این نشست با حضور دشتی معاون سیاسی امنیتی استاندار،حجت الاسلام کارگر قائم مقام اداره کل تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام سید کاضم مدرسی ، سید حسن آسایش مدیر کل،عبدالحسینی قائم مقام و تنی چند از مدیران مرکز به همراه روسا و مداحان اهل بیت برگزار شد.

در این جلسه دشتی با اشاره به شخصیت حضرت سیدالشهداء او را تجسم ایمان و اخلاق برشمرد و گفت : مقابله با ظلم و جور و بی عدالتی از ابعاد سیاسی حماسه عظیم حسینی است که باید از آن درس بگیریم .
دشتی بر برگزاری با شکوه مجالس عزاداری تاکید کرد و گفت : باید تلاش کنیم تمام این مجالس با تقویت ایمان و باورهای دینی مردم ختم شود و همچنین نوحه ها و مجالس با شکوه با محتوای کامل در تقویت ایمان مردم و اسلام به کار گرفته شود .
سپس حجت الاسلام سید کاضم مدرسی مشاور فرهنگی صدا و سیما با اشاره به آیاتی از کلام وحی به ویژگی های یک هیئت حسینی از قرآن پرداخت و گفت : هیئت های عزاداری باید جنبه های حماسی و عطوفت در سروده ها و نوحه ها و همچنین توجه به نماز اول وقت را سر لوحه کار خود قرار دهند .

بعد از آن آسایش مدیر کل صدا وسیمای مرکز یزد با اشاره به وجود مداحان اهل بیت در استان یزد آنها را مایه برکت و رونق مجالس عزاداری سالار شهیدان برشمرد و گفت : بدون شک این نوحه ها و نوحه خوانی ها باعث شده است چراغ نهضت امام حسین (ع) نگاه داشته شود . آسایش از ضبط تلویزیونی نوحه ها و مداحی ها به ویژه درایام تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت : تلاش خواهیم کرد این نوحه ها و عزاداریها با بهترین کیفیت ضبط شود ، وی با اشاره به این که یزد مهد نوحه های فاخر است ، از نوحه خوانها و مداحان خواست از خواندن نوحه هایی که تدائی کننده آهنگ سایر سرودهاست پرهیز کنند و در نوحه های خود بیشتر به جنبه های مرثیه ای آن توجه داشته باشند .
در این نشست روسا و مداحان هیئت های مذهبی برای برگزاری و انعکاس هر چه بهتر مراسم با شکوه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) هماهنگیهای لازم را با مسئولین استان و دست اندرکاران صدا وسیمای مرکز یزد انجام دادند .

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا